Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

meine Freunde

22 Apr 2014

Boosyuk Pun Reti Merajuk

I moved to KL since 19th April 2014 (yeah..one day after my birthday)
As I was being terminated by GMC, I guess KL will provide me more opportunities than my hometown..

BUTTTTTTT....

This morning, I got a call from my mother..

"Mama: Kakak, kucing awak buat hal.."
"Me: Hah??? Kenapa??"
"Mama: Kat atas katil awak je 3 tempat dia berak.Tisu2 awak habis dia cakar,oh yer..I guess your birthday give from Emy dah pecah (Emy gave me wishing jar on my birthday".."
"Me: What??Dia tak pernah berak time I dekat rumah"
"Mama: I took picture to prove you. I won't clean your room"
"Me:Won't clean my room?? OMG..U gonna let that "taik" be on my bed for months??"
"Mama: Well, that's your beloved cat meragam"...



Hmmmm i'm totally sad for this news..
Boosyuk memang tak pernah buat perangai macam tu masa I dekat rumah..

I guess dia memang nak protes..




Boosyuk memang x suka mummy datang KL ke??

I miss you...Boosyuk....(crying!!)

19 Apr 2014

One more year.. Sweet 24 Wawa..:)

I am thankful to Allah The Mighty for giving me a beautiful life until now. No more to regret when you have the big families that always concern bout you, a mother, 2 younger brother, the soul mate who understand and patient, friends who always been there and a cute cat who always cheer my day..

When every year my birthday past, i keep counting the number of year,i am now unable to celebrate it with 2 closest person in my life. I damply miss both of you, dad and granny..

Thanks Allah.. I am so lucky and grateful to you for all the bless and opportunity..:)










17 Apr 2014

Unsettle Issue : GMC dan 3 sifat Dajjal di akhir Zaman




Kata orang..the higher your expectation, the higher tendency to face frustration
Orang jugak kata, jangan terlalu sayang/agungkan seseorang,kelak kita mungkin akan benci/kecewa dengan dia..

Yes.. I admit..

Itulah rasanya..
Kecewa, tak puas hati, sedih dan hairan

Campuran perasaan ini saya rasa bila secara tiba-tiba saya dibuang kerja ..

TANPA NOTIS, TANPA BERJUMPA, TANPA PANGGILAN TELEFON.
HANYA SMS

yes..only an sms from the bos claimed that company tak cukup duit and me and other staff being terminated..

Sememangnya kami mempunyai banyak isu sebelum ini,
Namun, kami tidak pernah mendapat sebarang penjelasan mahupun kaedah untuk menyelesaikan masalah terbabit
Pihak atasan lebih bersikap berdiam diri dan tidak mengendahkan persoalan yang diberi
hanya tiba-tiba hentikan staff tanpa alasan konkrit

saya merasakan inilah tindakan dari insan terkenal yang paling tidak masuk akal
mungkin beliau merasakan berdiam diri adalah jalan penyelesaian
namun, beliau tidak sedar bahawa tindakan beliau sebenarnya mengainayai orang bawahan.

Mungkin tidak bagi pihak saya namun tindakan terbabit memang keterlaluan.
Saya menjangkakan beliau insan terpelajar mampu bertindak lebih bijak
dan saya juga menjangkakan yang beliau mampu memahami keadaan ibu tunggal yang memelihara anak cacat sebagaimana memahami jerihnya ibu beliau membesarkan anak yang senasib dengan beliau,

Namun...saya silap besar

Saya doakan agar kebenaran bakal tersingkap jua
Mengumpul kemewahan dengan menindas orang lain tak kemana hasilnya.
Hanya Allah maha Mengetahui atas segalanya dan kami membuat keputusan untuk tidak melaporkan hal ini kepada pihak mahkamah bukan kerana kami takut..

NAMUN, kami yakin, pembalasan daripada ALLAH itu lebih sepadan berbanding hukuman yang bakal diterima di dunia..

Di akhir zaman,3 Sifat Dajjal muncul dalam diri manusia..

BILA BERCAKAP, MENIPU
BILA DIBERI AMANAH, DISALAHGUNAKAN
BILA BERJANJI, MUNGKIRI

Moga kita diselamatkan dari 3 sifat ini..



9 Apr 2014

My Girl Preggy!!

I don't really know whether it was a good news or bad news.

My Boosyuk now is PREGNANT..


Sangat tak puas hati sebab I bela x sampai setahun pun...

Preggy plak Boosyuk nih..

Hadoiiii..

I am not ready for the kitten..:(


 tapi nak buat macam mana kan...

Dah rezeki dia..



Perangai pelik.Tak tahu dia cari apa bawah tu

Tido terlentang skrg..tgk la perut dia..haishh

Ballon time..

Tido kena peluk elephant..










3 Apr 2014

He is just so sweet..;P


Bukak email tetiba dapat msj mcm ni.

Thanks

You make my day..


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...