Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

meine Freunde

30 Jul 2013

Raya Ke-23

Beberapa hari lagi dah nak raya..
Hooreey

Tapi entah kenapa diri rasa tak excited pun nak raya..
Mungkin sebab..

1) I love Ramadhan
2) Entah jumpa ke tidak Ramadhan tahun hadapan


So, sampai hari ni, 
I did not make any preparation for raya.
include

1) Duit raya utk budak-budak
2) baju raya
and
3) Kasut raya..

kalau biskut or juadah raya mmg x pyh cakap..

Hmmmm 

Korang excited tak nak raya??

Tolong share sket tips nk bergembira di hari raya sbb takde semangat nak raya nih...

Hai dik.. Rasaya mood kita sama la.. Adik xde baju raya ek??

25 Jul 2013

Perubatan Islam yang sebenar




Apabila kita dilanda sakit seperti batuk darah berpanjangan, penat, berat2 bahu
dan bila ke hospital,
doktot cakap tiada apa yang mencurigakan
Konfirm...

Kita mesti fikir yang kita disihir..dikenakan orang..kena kacau makluk halus..

Mula lah kita ke perubatan Islam/bomoh/dukun dan lain-lain..


Terpulang kepada kepercayaan masing-masing

Tapi kenapa jarang antara kita yang terus menganggap sakit itu kifarah dosa
Cubaan Allah untuk kita atas segala dosa-dosa kita untuk menyedarkan kita dan menguji kita
.
Percayalah

Perubatan Islam yang sebenar, 
Mementingkan persaudaraan dalam Islam

Jika dengan berubat, Ustaz/bomoh tu menyebut nama mereka yang membuat kan kita sakit,
Ustaz/bomoh terbabit masih belum sampai ke tahap perubatan Islam sebenar

Ini kerana, dengan mereka memberitahu siapa yang mengenakan kita, 
ini akan menimbulkan rasa tak puas hati, dendam , dengki 

Dan inilah yang akan memecah belahkan umat Muhammad

Masyaallah....

Mohon dijauhkan
Sebaiknya, Perubatan Islam yang sebenar ialah apabila kita sakit
kita ke Ustaz, ustaz terbabit menasihatkan kita
Sakit ini kifarah dosa
Allah ingin menguji kamu
Kita berusaha untuk sembuhkan dan Allahlah penyembuh segalanya..
Percayalah, tiada apa yang akan berlaku kepada kamu tanpa izin Allah

TANPA MENYEBUT NAMA MEREKA YG MENDAJALKAN KITA..


Seeloknya, kita sendiri yang berdoa dan memohon kesembuhan kepada Allah
Bukan bermaksud tidak mahu menggunakan khidmat bomoh/ustaz ini kerana kita lebih hebat
tapi untuk mengelakkan kita taksub mahupun terlalu mempercayai kata-kata mereka 
dan ingatlah.....

Mempercayai sesuatu selain Allah itu SYIRIK...

Saya yakin,
inilah dugaan Allah untuk saya
Ini qodo dan qadar Allah untuk saya
Saya maafkan sesiapa sahaja yang menggunakan cara yang tidak elok untuk mengenakan saya
Saya juga memohon ampun dan maaf sekiranya saya melukakan hati sesiapa tanpa saya sedari
Saya insan biasa yang tidak mengetahui rahsia Allah

Allah yang mengetahui segalanya

Saya redha atas cubaannya dan serahkan semuanya ditangan Allah

Saya yakin, jodoh, ajal maut,pertemuan dan perpisahan,
Semuanya Allah telah rancangkan yang terbaik untuk kita

Anggaplah setiap cubaan hari ini sebagai latihan Allah berikan  kepada kita untuk menjadikan kita insan yang sangat hebat di masa hadapan. Insyaallah


7 Jul 2013

Semoga Lebih Tabah Sahabatku, Adlyia Yusof


Kalau dulu Wawa pernah bercerita mengenai kisah cinta Adlyia & Firdaus.

Check link ni

But now, we must accept that..
Hanya Allah sebaik-baik perancang.

Pada 2 Julai 2013 yang lalu,
Sahabat saya,
Firdaus Shani telah pergi menghadap ilahi..

Pemergian yang sungguh tak diduga.
Tidak dijangka.

Menurut cerita dari keluarga Firdaus,
pada 2 Julai 2013, Firdaus ke gym
Dia ada msj Adlyia pada jam 3 petang
Then balik rumah, dia minta panadol sbb pening dan terus tido
Dalam maghrib, Firdaus sedar dan mengadu sesak nafas
Dia terjatuh bila bangun dari katil dan masa itulah beliau pergi buat selamanya..
Adlyia menghubungi beliau dalam jam 8 malam dan time itu Firdaus sudah tiada
Dan Wawa mendapat khabar ini dalam jam 3 pagi

Sesungguhnya Firdaus telah pergi
Namun beliau tidak pernah hilang di hati kami
Wawa sendiri pernah bertemu dan bercakap dengan beliau semasa hayatnya dan beliau merupakan seorang sahabat dan kekasih yang amat baik
Firdaus anak harapan keluarga,
Beliau cucu sulung dan dianggap pengganti kepada arwah ayahnya yang meninggal semasa beliau masih di sekolah rendah
Firdaus telah disemadikan bersama dengan ayahnya di kubur di Pokok Sena


Kita yang hidup perlu meneruskan hidup
Kerana suatu hari nanti, kita juga akan pergi bersama Firdaus
Pergi menghadap Pencipta kita.


Buat Sahabat Adlyia Yusof
Banyakkan bersabar
Kita hanya mampu merancang
Allah penentu segalanya
Percayalah,, hanya mereka yang terpilih sahaja yang menerima ujian hebat sebegini
Dan Allah akan berikan ganjaran yang lebih besar buat mereka yang redha dan tabah
Usia berbelas tahun hubungan dan beliau pergi dalam sekelip mata sememangnya amat berat untuk kita lupakan dia
Teruslah kenang dia sebagai orang yang pernah membahagiakan kamu

Takziah buat Adlyia dan keluarga Firdaus
Mohon mereka yang membaca entry ini untuk sedekahkan Al-Fatihah dan mendoakan roh beliau. Sekiranya arwah ada berhutang atau berjanji apa-apa yang ingin dituntut, mohon untuk hubungi saya dan insyaallah saya akan sampaikan kepada keluarga beliau.
Semoga ditempatkan dalam golongan mereka yang beriman


Bersediakah kita untuk menghadapi kematian?
Sesungguhnya Allah tidak menunggu saat kita bersedia
Kematian itu pasti, tidak terlambat walau sesaat dan terlewat walau sesaat




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...